Strani

torek, 19. februar 2008

Najini recepti za prve kašice



Gosto hrano sem začela uvajati takoj po božiču. Prvih nekaj dni samo nekaj žličk, pa še to se je bolj kremžila kot ne. Ko pa se je navadila okusa je pa začela kar jesti. Najraje pa ima še vedno vse kjer je zraven mleko. Mleko je pač zakon. :) Naprimer špinačo, riževo mlečno kašico, koruzni gris,...Opazila pa sem, da dobi po jabolki rdečo rito, tako da ji jabolka več ne dajem, pa se je rita porihtala. Kaj ni jabolko najbolj varno živilo kar se tiče alergij? Očitno ne. Bom poskusila napisati vse kar je do zdaj že jedla. So pa čisto enostavne jedi, ki jih zna vsakdo pripraviti. Kako enostavno je kuhati za malčka, samo malo domišljije moraš imeti in vedeti moraš kaj sme. Jaz zenkrat še ne dodajam nobenih maščob, pazim da ne je glutena in pa seveda nič mlečnega ker je alergična na kravje mleko. Pri nas pride v poštev samo moje mleko in pa Pregomin. Še jaz sem se navadila Pregomina, čeprav mi je bil na začetku ogaben.

Koruzni zdrob z banano
Zavremo 200ml adaptiranega mleka (Pregomin) in vanj zakuhamo dve jedilni žlici koruznega zdroba. Mešamo in pustimo vreti 7-8 minut. Nato odstavimo in pustimo 10 minut, da se malo ohladi. Medtem z vilicami zmečkamo pol banane in vmešamo v kuhan zdrob. Naša Larisa sicer poje samo polovico, kar ostane pa zmažem jaz. Mmmmm kako se bomo zredili. Seveda bomo poskusili v ta zdrob vmešati še kakšno drugo sadje.

Špinača z mlekom in riževimi kosmiči
En zamrznjen briket špinače (lahko skuhamo tudi svežo-še bolje) z malo vode zavremo, dodamo 60ml adaptiranega mleka in zgostimo z žlico ali dvema riževih kosmičev (od Milupe npr.) Takšno špinačo Larisa naravnost obožuje, jaz pa malo manj ker vem kako dobra je s sladko smetano.

Korenček s cvetačo
En manjši korenček razrežemo na kolobarčke,nekaj koščkov cvetače razrežemo in oboje skupaj z malo vode kuhamo nekaj minut, da se zmehča. Nato s paličnim mešalnikom z vodo vred spasiramo. Če je preredko dodamo še žlico riževih kosmičev.

Kuhano jabolko z banano
Polovico manjšega jabolka olupimo, razrežemo na koščke in z malo vode par minut pokuhamo. Medtem olupimo in narežemo pol banane in vse skupaj z vodo vred s paličnim mešalnikom spasiramo. Takšno kašico lahko otrok je samo ali pa ji lahko dodamo tudi malo mleka. Dobro je oboje.

Prosena kaša z jabolki
V 200ml mleka zakuhamo dve žlici oprane prosene kaše in kuhamo, da se zmehča (navadno 10-15 min), dve minuti pred koncem dodamo na krhlje narezano polovičko jabolka. Vse skupaj s paličnim na kratko spasiramo. Proseno kašo lahko skuhamo tudi na vodi in potem dodamo mleko, ali pa ga sploh ne dodamo. Dodamo lahko poljubno sadje. Kakšna ideja?

Ajdova kaša
Nekaj žlic ajdove kaše operemo in namočimo za 10 minut. Nato jo kuhamo, da se omehča (kakšnih 15 minut). Nato lahko dodamo mleko in s paličnim mešalnikom spasiramo (dobro kot ajdovi žganci z mlekom) ali pa dodamo zelenjavo. Jaz sem že poskusila s korenčkom in je kar dobro. Ajdova kaša je pri nas uspešnica.

Bučke s krompirjem
Skuhamo en manjši krompirček, par minut pred koncem kuhanja dodamo polovico olupljene in na kolobarje narezane bučke. Nato vse skupaj z vodo vred pretlačimo.

Špinača s krompirjem
Skuhamo en manjši krompirček, dodamo kar v isti lonček nekaj minut pred koncem kuhanja en zamrznjen briket špinače (ali pa svežo). Nato vse skupaj pretlačimo in dodamo 60ml mleka.

Piščančja juha
V mrzlo vodo položimo piščanca in dodamo jušno zelenjavo - korenček, por, zeleno, kolerabo, čebulo, lovorov list, rožmarin, cvetačo, polovičko paradižnika. Kuhalo naj bi se na zmernem ognju kakšno urico. Jaz sem kuhala nekaj manj, ker smo potem dali piščanca za 15min v pečico in ga popekli, pa sami pojedli. Juhico sem pa dala v zamrzovalnik za Lariso in ji jo ponudim z zelenjavo ali pa jo uporabim za juhico s korenčkom in koruznim zdrobom. Sicer pa lahko belo meso ponudimo tudi otroku.

Piščančje ali puranje meso s krompirjem in korenčkom
Nekaj koščkov kuhanega mesa enostavno s paličnim mešalcem zniksamo skupaj z majhnim kuhanim krompirčkom in korenčkom. Meni sicer to sploh ni dobro, Larisa pa zelo rada poje. Ji pa najrajši dam meso kar tako, da ga z roko natrgam na mjhne košćke in ga sama žveči.

Zdrobova korenčkova juhica
Originalno je ta recept narejen s pšeničnim zdrobom, jaz pa uporabljam koruznega zaradi glutena. Pa tudi sicer sem ta recept popolnoma predrugačila. Pač ne morem iz svoje kože.
V skodelico piščančje juhe zakuham koruzni zdrob in dodam nariban korenček. Pustim vreti nekaj minut. To juhico naredim kar gosto, ker jo ponudim z nekaj puranjega mesa za kosilo.

Opažam, da jemo kar precej več jedi, kot jih uspem danes opisat. Bom skušala to naslednjič dopolnit, za danes naj bo to dovolj.

3 komentarji:

moji zlati zakladi pravi ...

o, super. bom kaj iz tvojih receptov pobrala :)

pikapoka pravi ...

Super recepti.
Kje dobite ideje,v kakšni knjigi?

maja pravi ...

Tudi meni so prav prišli recepti. Enostavni in zvijačni, da moja sadjarka še kaj druga popapa. Lepe pozdrave!

Larisa, najin prvi sonček

Maj Enej, najin drugi sonček